Kennisplatform voor Oost Nederland

De week van Jan Rødel (Eurosped)

Geplaatst op 8 november 2021
De week van Jan Rødel (Eurosped)

Het werk van een ondernemer gaat altijd door. Vandaag duiken we in de week van Jan Rødel, CEO bij Eurosped. Hoe ziet zijn agenda eruit en wat houdt hem bezig?

Waarin onderscheiden jullie je?

Eurosped is een nationaal en internationaal opererend transport- en expeditiebedrijf. Onze opdrachtgevers variëren van éénpitters tot webwinkels en van groot-mkb tot multinationals. Ook de branches die we bedienen zijn zeer divers, w.o. retails, home & living, kleding en accessoires, pharmacie en chemie.

Naast de digitale boekingsplatforms, waarin onze klanten hun orders boeken, kan de klant iedere dag een beroep doen op de kennis en ervaring van zijn vaste contactpersoon binnen de Eurosped-organisatie. Deze contactpersoon fungeert als verlengstuk van onze klant; de planner van Eurosped begeleidt alle zendingen, stuurt, daar waar nodig, bij en is tevens vraagbaak en steun en toeverlaat van de opdrachtgever. Deze persoonlijke aandacht wordt door onze klanten op waarde geschat, hetgeen het werken voor Eurosped ook zo leuk maakt!

Onze klanten kunnen bouwen en vertrouwen op hun contactpersoon, waarbij de relatie vrijwel zonder enige uuitzondering als informeel, vriendelijk en warm wordt ervaren.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Het contact met onze klanten, het leren kennen van de meest uiteenlopende organisaties, bedrijfsculturen, processen en mensen. Het mee mogen kijken in de keuken van onze klanten, en daar waar gevraagd, mijn visie op bepaalde zaken, ook zaken die niets met transport en logistiek te maken hebben, met hen te delen.

Uiteindelijk is het uitwisselen en delen van informatie en de omgang met mensen iedere dag opnieuw verrassend en leerzaam.   

Maar tegelijkertijd is het mooi om mijn eigen enthousiasme, passie en energie terug te zien bij de medewerk(st)ers binnen onze organisatie.

We zullen ons, alleen al omdat de (transport)wereld in sneltreintempo verandert, moeten blijven ontwikkelen en innoveren, onder andere om webwinkels met onze platforms te koppelen, of vindbaar te zijn op het internet. Ook op het gebied van CO2-neutrale distributie maken we grote stappen.

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

Allereerst hoop ik over 5 jaar in goede gezondheid, fit, fris en fruitig door het leven te mogen gaan. Daarnaast zal een competente directeur de dagelijkse leiding van mij overnemen, zodat ik, zonder de dagelijkse druk, met een helicopterview de medewerk(st)ers van de werkmaatschappijen, met raad en daad kan bijstaan. Hierdoor hoop ik iets meer tijd voor mezelf te kunnen krijgen.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. Wat springt eruit, waar verheug je je op?

Deze week staat er een afspraak in de agenda, waarin ik nader ga kennismaken met de eigenaar en directie van een transportonderneming, welke we mogelijkerwijs zullen gaan overnemen. Ben erg benieuwd naar in eerste instantie de mensen die momenteel deze onderneming besturen en leiden. Daarnaast uiteraard ook naar gemeenschappelijke waarden tussen de ondernemingen en naar de synergievoordelen, die de overname met zich mee zal brengen.

En waarom?

Eerdere gesprekken gingen inhoudelijk met name om financiële en materiële zaken. Deze afspraak staat in het teken van het dna van de organisatie. Past deze bij die van ons? Waardoor wordt men gemotiveerd en geïnspireerd? Wie zijn de medewerk(st)ers en huidige directie?

Het is en blijft mensenwerk! En dat vraagt om transparantie, eerlijkheid, wederzijds respect en vertrouwen. Juist dáárom verheug ik mij op deze afspraak.

Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met ieder lezer willen delen?

Blijf vernieuwen en innoveren, maar verlies daarbij het persoonlijke contact met zowel je medewerk(st)ers als jouw klanten en leveranciers vooral niet uit het oog.

En, toen ik in 1993 met Eurosped begon, gaven mijn ouders het advies mee: “blijf vooral wie je bent….blijf dicht bij jezelf!”

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: