Met ingang van het nieuwe seizoen wordt Victa, Premium Partner van FC Twente. Bovendien wordt Victa ook “Datapartner” van de club, waarbij de club gebruik maakt van een data warehouse en Power BI bij Victa.
Als datapartner levert Victa een business intelligence omgeving voor Finance en Operations, daarnaast voorziet het FC Twente in een Sport data warehouse waarmee onder andere spelersdata geanalyseerd wordt. Hiermee is Victa een strategisch datapartner van FC Twente en helpt het de club bij het maken van betere data gestuurde beslissingen.
Carlo Vruwink – Directeur/eigenaar van Victa
“Dat wij nu verbonden zijn aan FC Twente als datapartner voelt voor ons als een logisch één-tweetje. Met onze data warehouse oplossing helpen wij de club, anderzijds helpt de club ons aan meer naamsbekendheid. Wij hopen zo lokale talenten aan te trekken voor onze groeiambities.”
Als Premium Sponsor richt Victa zich, naast employer branding, vooral op brand awareness. Vanaf het nieuwe seizoen is Victa volop zichtbaar in het stadion. Voor, tijdens en na de wedstrijd zal het met grote regelmaat te zien zijn op de nieuwe led boarding, op vaste borden en als balsponsor in het stadion.