De organisatie is verheugd met de komst van de nieuwe partner en sponsor dat duurzaamheid net zo hoog in het vaandel heeft staan. Outdoor Gelderland sprak al in 2012 de wens uit om het meest duurzame topsportevenement van Nederland te worden en maakte sindsdien grote stappen.
Autodeelbedrijf Mobeazy sponsort de springrubriek die tijdens de netwerkborrel verreden wordt. “We kijken ernaar uit. Het bedrijf bestaat nu vijf jaar en we werken veel met de vastgoedwereld samen. Onze auto’s, die we op locaties in Nederland neerzetten bij bedrijven kantoorcomplexen of appartementen, zijn via een app te reserveren, te openen en af te sluiten”, vertelt Arjan Berger namens Mobeazy.
Mobeazy richt zich op locaties waar parkeerplaatsen schaars zijn en openbaar vervoer aanwezig is. Hier kiezen gebruikers voor mobiliteit die op dat moment bij hun behoefte past, zonder de vaste lasten van een eigen auto.
“We richten ons op communities, op locaties waar mensen werken en wonen. We werken ook samen met bijvoorbeeld projectontwikkelaars die bij de bouw van een appartementencomplex rekening moeten houden met de parkeernormen. In stedelijke gebieden is dat vaak een probleem. Wij helpen ze het ontwikkelplan rond te krijgen. Eén deelauto op locatie brengt de parkeernorm tot wel vijf parkeerplaatsen omlaag. We noemen onze service de ‘mobiliteit van morgen’. Het is groeiend, zeker in de drukke steden waar parkeren echt een probleem is. Ons concept slaat aan. Doordat auto’s gedeeld worden en mensen hun (tweede) auto de deur uitdoen, dragen we tevens bij aan een duurzamer milieu.”
Meer informatie over Mobeazy: www.mobeazy.nl