Het motto van Het Kennisfestival bedacht de organisatie vier jaar geleden op Lowlands. Terwijl zij een bandje keken en een paar vrienden een lezing bezochten, ontstond het idee. “Alles wat we al organiseren op het gebied van kennisdeling voegen we samen op één dag. En we maken er een festival van. Als het gaat over Innovatief Organiseren moet je dat zelf ook doen. Dus geen lange plenaire sessies meer afgewisseld door breakout-sessies, maar lezingen in tenten, een blokkenschema, zelf kiezen wat je wel en niet wil zien en lekker eten end drinken en muziek. Zodat je met meer energie naar huis gaat dan waarmee je bent gekomen. In plaats van andersom.”
Keuze uit circa tachtig sessies
Op 20 juni is Deventer het decor voor de vierde editie van Het Grootste Kennisfestival van Nederland. Er wordt nog steeds hard gewerkt aan het programma, maar er is al heel veel bekend: Mirjam Spitholt beklimt namens Saxion het podium. Van werkdruk naar werkgeluk is daarbij het thema. Herman Tjeenk Willink, Minister van Staat, komt praten over zijn boek Groter denken, kleiner doen en Özcan Akyol (Eus) komt ook. Jitske Kramer & Dolf Jansen over Jam Culture, Charles Groenhuijsen met zijn theatershow, Chantal van den Berg (Neuromarketing) en Bas Timmer van het goede doel dit jaar: Sheltersuit. En verder? Bas Kodden neemt Hans van Breukelen mee als zijn special guest, die inmiddels op 1 staat in de Managementboek top 100 met zijn boek over een comeback maken.
Talent
Maar ook Arjen Banach komt langs (onlangs uitgeroepen tot een van de meest aanstormende spreektalenten van Nederland) met z’n frisse blik op de toekomst van organiseren en superleraar Bas van Raak spreekt over emotiemanagement: werk je met, of heb je thuis jongeren in de leeftijd tot ongeveer 25 jaar en vind je bijvoorbeeld de communicatie lastig of de omgang met de jongere gecompliceerd? Kom dan vooral luisteren.
Grote namen
Mark Niesink, directeur Randstad Zorg, spreekt over de toekomst van werk, terwijl Klaas Ariaans, directeur Personal Banking ABN AMRO, vertelt over de ontdekkingstocht met 3500 mensen naar zelforganisatie.
Korting voor Lezers van Kijk op oost nederland
Kijk op Oost Nederland is ook dit jaar weer mediapartner, waardoor een (gelimiteerd) aantal lezers van ons magazine met korting naar het Kennisfestival toekan. Er hebben zich alweer ruim 1750 deelnemers aangemeld. Gelukkig is er nog voldoende plek, maar wacht niet te lang met aanmelden als je erbij wilt zijn, want de vorige edities waren steeds uitverkocht.
Veel mensen komen met hun collega’s, de hele afdeling, vrienden, klanten, noem maar op. Meer info en tickets vind je op www.hetgrootstekennisfestivalvannederand.nl.
Je betaalt slechts 175 euro voor een individuele aanmelding als je de volgende kortingscode gebruikt: KOON@kennis2019.