Toen Eddy Gerritsjans er in 2013 aan de slag ging als vertegenwoordiger, had BTN nog nauwelijks klanten in Oost-Nederland. Hoe anders is dat nu. De vestiging in Hengelo vierde onlangs het vijfjarig jubileum en tal van regionale én landelijke klanten weten de weg naar de specialist in bedrijfskleding, persoonlijke beschermingsmiddelen en wegbebakening te vinden. Het geheim achter de snelle groei? “Klanten weten dat ze bij ons totaal worden ontzorgd.”
Al meer dan veertig jaar levert BTN alles voor goed werk. In de jaren tachtig werd de eerste vestiging opgericht in Gendt, waarna al snel andere locaties volgden. Een overname in 2019 door het Franse familiebedrijf Descours & Cabaud onderstreepte de ambitieuze plannen van de directie. Symbool voor die plannen staan de ontwikkelingen binnen de vestiging Hengelo. Sinds 2016 ontzorgt een hecht team van vier vaste medewerkers hier een groeiend aantal opdrachtgevers in de (semi)overheid, afvalverwerking en grond-, weg- en waterbouw.
Specialistische marktbenadering
De explosieve groei van het klantenbestand valt volgens vestigingsleider Gerritsjans goed te verklaren. BTN geniet een reputatie als specialist in bedrijfskleding, persoonlijke beschermingsmiddelen en wegbebakening en kan op dit vlak in vrijwel elke behoefte voorzien. “Denk aan het aanbrengen van bedrijfslogo’s op bedrijfskleding, maar ook aan het leveren en plaatsen van wegbebakening. Hiermee bedienen wij zowel lokale als grote partijen in Nederland en België op maat en inmiddels staan er dan ook vele duizenden klanten op onze referentielijst.”
Naast deze specialistische rol levert BTN bouwplaatsbenodigdheden zoals gereedschappen, (land)meetapparatuur en verbruiksartikelen voor in de bouwkeet. Hierbij kunnen klanten de hulp van keurmeesters inschakelen voor het keuren en kalibreren van onder meer gereedschappen, klimmateriaal en valbeveiliging.
Handig online bestelsysteem
Veel van de klanten van BTN plaatsen hun bestelling in het speciaal hiervoor ontwikkelde bestelsysteem BTN Online. Naast kleding kunnen zij in deze handige tool 24/7 terecht voor artikelen zoals gereedschap en persoonlijke beschermingsmiddelen. Managementrapportages geven hierbij inzicht in de geplaatste bestellingen en maken onder meer budgetbewaking mogelijk. Het bestellen van bedrijfskleding kan dan ook comfortabel thuis met de iPad op de bank, maar het passen ervan blijft volgens Gerritsjans mensenwerk. “Onze klanten zijn hiervoor van harte welkom in onze winkel, maar wij komen ook graag langs op locatie. Dankzij onze acht vestigingen in Nederland zijn we altijd dicht in de buurt. Hierdoor kunnen we waar nodig razendsnel schakelen en de klant bij elke wens optimaal ontzorgen.”
Alles voor goed werk
Niet voor niets luidt de pay-off bij BTN ‘Alles voor goed werk’. Het stukje ontzorging en flexibiliteit wordt door klanten merkbaar op prijs gesteld. Gerritsjans: “Dat proef ik heel duidelijk bij de mensen die ik spreek. Ook mijn collega’s moet ik hiervoor een groot compliment geven. Ondanks een relatief klein team, doen we alles in eigen huis en kunnen we samen vrijwel elke klantbehoefte vervullen. We doen het echt met zijn vieren en het is deze teamgeest waardoor we de afgelopen jaren zo snel zijn gegroeid. Dat heeft nu geresulteerd in een prachtig vijfjarig jubileum. Uiteraard zijn mensen van harte welkom in onze showroom om ons aanbod in bedrijfskleding, persoonlijke beschermingsmiddelen en gereedschappen op hun gemak te bekijken!”