Vroeger kochten klanten tafels, stoelen, printers en kantoorartikelen bij Buropoint, maar tegenwoordig wordt het bedrijf uit Winterswijk steeds vaker ingeschakeld als complete projectinrichter. Buropoint heeft zich de afgelopen jaren met succes doorontwikkeld naar een creatief facilitair verlengstuk van klanten, om een inspirerende werkomgeving te creëren die de identiteit en het imago van de klant weerspiegelt. “Die producten kan je overal kopen, maar het gaat om de totale beleving en het gebruik van ruimtes.”
In een notendop geeft commercieel manager Jarno Meijer van Buropoint aan hoe de denkwijze over het inrichten van een werkomgeving in het afgelopen decennium is veranderd. Waar vroeger de zakelijke klant zelf de producten uitzocht in een showroom en kocht bij de kantoorvakhandel, laat die zich nu liever ontzorgen met een ontwerp en advies voor een totale huisvesting en bijhorende inrichting.
Bij Buropoint kun je naast projectinrichting ook nog steeds de ‘alledaagse’ kantoorartikelen kopen. Buropoint ondersteunt haar klanten met eenzelfde mate van professionaliteit in deze complementaire producten. De combinatie van een eenvoudige webshop met het persoonlijke contact sluit goed aan bij de nieuwe filosofie van Buropoint.
Projectinrichting
Het inrichten van een kantoor en werkomgeving is dus veelomvattender geworden. Naast de indeling wordt de werkomgeving compleet gemaakt met onder andere meubilair, verlichting, vloeren, raambekleding, materialen en kleuren. Volgens Meijer zijn de hedendaagse medewerkers mondiger geworden en hebben zij een duidelijke mening over de ideale werkomgeving. “De dynamiek in het werkveld is in de loop der jaren groter geworden en daar is Buropoint met haar expertise in meegegroeid. We zien het belang van het proces rondom huisvesting en inrichting. Samen met de klant creëren we de ideale werksituatie en werkomgeving met onze kennis en kunde. In een later stadium richten wij ons op de uiteindelijk toe te passen producten.”
Buropoint waarborgt haar dienstverlening doordat zij over eigen interieurarchitecten en projectadviseurs beschikt. De interieurarchitecten ontwikkelen een interieurontwerp dat aansluit bij de wensen, sfeer en beleving van de klant. Het onafhankelijke advies van de projectadviseurs zorgt voor een reëel en uitvoerbaar plan.
Conceptmatig denken
De trends op het gebied van huisvesting en inrichting veranderen tegenwoordig zo snel dat Buropoint de focus heeft verlegd naar conceptmatige inrichting. “Je merkt dat bedrijven bezig zijn om zichzelf te herpositioneren als aantrekkelijke werkgever. Ze willen hun bedrijfsidentiteit tot uitdrukking laten komen in de werkomgeving. Het is daarmee een speerpunt geworden om medewerkers te binden en de nieuwe generatie werknemers te werven. Het kantoor van tegenwoordig is veel meer een hybride plek geworden waar je naast het werk ook lekker kunt loungen en relaxen”, zegt Meijer. “In wezen willen de medewerkers een soort thuissituatie creëren zoals ze die tijdens de coronapandemie hebben ervaren. Een sfeer waar werken en ontspannen hand in hand gaan.”
De focus van Buropoint blijft gericht op project- en conceptontwikkeling. Een ambitie van Meijer is om een online portal voor klanten te ontwikkelen om zodoende de klant “het stuur in handen” te geven voor de ideale inrichting van haar kantoor.