“Met gepaste trots durf ik tegenwoordig te zeggen dat Leap. The Innovation Agency niet meer weg te denken is uit vele technologische ecosystemen in Nederland. Al vele jaren wordt gericht gewerkt voor technologiebedrijven. Leap kent dan ook verschillende specialismen, in onder andere de High Tech, ICT & Digitale Innovatie en Life Science & Health, om onze klanten te allen tijde van het juiste advies te voorzien.
Dagelijks proberen onze mensen het verschil te maken door op strategisch niveau met onze klanten te praten over de kernfuncties, toekomst en projecten van de bedrijven, waaronder het menselijke en technologische kapitaal. Een belangrijk onderdeel hiervan is vooruit kijken naar de innovatiefunctie, duurzaamheid en bijbehorende investeringen. Dit kan alleen maar optimaal gefaciliteerd worden met de juiste kennis van het financiële stimuleringslandschap in Nederland, in combinatie met de juiste technische, markt- en sectorkennis.
De weg er naartoe
Hoe anders was dat vijftien jaren geleden, toen vanuit een klein kantoortje aan het Keizer Karelplein in Nijmegen met een handjevol consultants de eerste bedrijven werden gebeld, om hen te ondersteunen in de grote zoektocht naar geld om innovaties te financieren. Met de nodige subsidiekennis en enorm veel passie, maar zonder specifieke sectorkennis. En toch zijn gek genoeg onze kernwaarden nooit veranderd. Wij geloven nog steeds heilig in het verschil dat onze consultants maken op basis van onze waarden ‘kwaliteit’ en ‘bevlogenheid’. Vanuit deze combinatie erkennen wij de wens van onze consultants om te ontwikkelen en elke dag beter te worden. Vanuit die kernwaarden weten wij ook dat wij voor onze klanten, samenwerkingspartners en de ecosystemen waarin wij actief zijn elke dag gaan voor het maximale resultaat.
Van 2007 tot 2022. Wat een rit: soms een achtbaan, soms een geplaveid pad, soms hobbelig, maar bovenal enerverend en vol met energie. Want uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat er niks mooier is dan met een geweldige groep mensen werken voor de meest innovatieve bedrijven van Nederland! Nou, misschien is het nog mooier dat wij deze technologische parels ook nog eens aan elkaar kunnen en mogen verbinden, waardoor weer nieuwe innovaties tot bloei komen.
Hybride werken en continu verbetering
In het begin met een paar collega’s vanuit Nijmegen, nu met ruim dertig vanuit Nijmegen, Delft en Enschede. Soms lijkt, wanneer je terugblikt, dat de wereld is veranderd. Vroeger zaten we elke dag in de auto naar kantoor, collega’s en klanten. Tegenwoordig (en ja, dit is absoluut gestimuleerd door corona) deelt iedereen zelf zijn of haar ritme in. Het hybride werken werkt in de praktijk overwegend zeer positief voor ons. Uiteraard hebben wij ons ook moeten aanpassen. Dit doen wij bijvoorbeeld door het inzetten van een ‘continuous improvement team’. Vanuit dit team wordt bijvoorbeeld gekeken naar het doorvoeren van nieuwe werkwijzen, cultuurbehoud in veranderende omgevingen, een gezonde werk/privé-balans en zelfs naar de primaire arbeidsvoorwaarden. De medewerkers binnen Leap bouwen op deze wijze zelf aan de toekomst van Leap. The Innovation Agency, dat stimuleert dan ook weer onze kernwaarde ‘bevlogenheid’.
Persoonlijke ontwikkeling en zingeving
Een van de belangrijkste wensen uit de organisatie is gelegen in de mogelijkheid om te blijven ontwikkelen. Om deze reden werken wij met persoonlijke ontwikkelplannen. Platgeslagen zou je kunnen zeggen dat iedereen zijn of haar eigen ideale toekomst creëert, door na te denken over waar iemand naartoe wil werken en hetgeen hiervoor benodigd is. Wij geloven dat het geluk van een medewerker het geluk van de gehele organisatie bepaalt. Om deze reden besteden we ook veel aandacht aan zingeving en vitaliteit.
Vitaliteit is voor ons in ieder geval een belangrijk thema. Een juiste balans tussen werk en privé, stimulering van sporten en een vitaliteitsbeleid met individuele gezondheidschecks en aanbevelingen, moet bijdragen aan de juiste mindset en een gelukkige en gezonde werkomgeving.
In het kader van zingeving zijn wij vorig jaar gestart met een eigen fonds voor Leap-medewerkers. Voor dit fonds kunnen aanvragen worden ingediend voor mooie doelen die de medewerkers aan het hart gaan. Dit kan bijvoorbeeld gaan over het opvangen van gevluchte kinderen, het aanschaffen van medische hulpstukken voor mensen met een hersenafwijking, stille armoede of het verbouwen van een lokaal sportparcours. Het feit dat de Leap-medewerker oog heeft voor de wereld om zich heen maakt ons sowieso trots.
Leap. The Innovation Agency
De kracht van Leap ligt in de kennis en kunde van onze mensen. Uiteraard doen wij onze naam eer aan door zelf ook continu te innoveren. Zo zijn ondertussen verschillende portalen ontwikkeld en is zeer recent onze nieuwste ontwikkeling gelanceerd, de subsidiewijzer. Dé subsidieroadmap voor technologiebedrijven. Doordat wij steeds meer data gedreven werken hebben onze mensen ook meer tools in handen om werk efficiënt en effectief op te pakken, dit vertaalt zich uiteraard direct door naar een betere en snellere dienstverlening richting onze klanten.
Maar los van onze eigen (digitale) innovaties blijft menselijk inzicht en kennis de hoeksteen van onze dienstverlening. Doordat wij als organisatie sterk groeiend zijn, zijn wij ook continu op zoek naar nieuwe professionals. Om de juiste profielen te kunnen vinden en onze nieuwe medewerkers goed te kunnen onboarden hebben wij onlangs recruitment in huis gehaald.
Op deze manier zijn we futureproof om de mooiste en meest innovatieve technologiebedrijven optimaal te bedienen op het gebied van innovatie- en financieringsadvies. Leap. The Innovation Agency is making the future, take a Leap!
Dankwoord
Het voelt als een voorrecht om al zo lang in de toekomst van Nederland, Europa en de wereld te mogen kijken. Met ontzettend veel trots en dankbaarheid werken wij verder om onze dienstverlening te blijven verbeteren voor onze klanten, samenwerkingspartners, relaties en netwerken, om bij te dragen aan een mooie, innovatieve en duurzame wereld. Dank voor het vertrouwen in de afgelopen vijftien jaren!”