Al sinds 1993 verzorgt Eurosped concurrerende en betrouwbare transportoplossingen voor de meest uiteenlopende branches en opdrachtgevers. Van de fijnmazige distributie van pakketjes tot het vervoer van palletzendingen en van deelpartijen tot complete trailerladingen. Hoewel het bedrijf sinds de oprichting gestaag is gegroeid, voelen de mensen die er werken nog altijd als een grote familie, zegt CEO Jan Rødel. “De kracht van onze organisatie schuilt echt in de medewerkers.”
Voor een bedrijf met de omvang van Eurosped zit er opvallend weinig verloop in de organisatie. Een aantal oudgedienden vormt het hart van het bedrijf en draagt de in de bedrijfscultuur verankerde normen en waarden over aan de jongere generatie. Medewerkers van Eurosped vinden hierdoor dezelfde dingen in het zakendoen belangrijk, zo vertelt Jan Rødel. “Dat begint al met onze klantrelaties. Bij ons is de klant geen nummer, maar een gelijkwaardige partner waarvoor we graag een stapje extra zetten. Elke klant krijgt daarom een vaste contactpersoon aangewezen, die werkelijk alles regelt en elk denkbaar probleem oplost.”
Unieke combinatie
Hoewel meer bedrijven werken met een vast aanspreekpunt voor klanten, blijkt de invulling bij Eurosped bijzonder. In een tijd van tenders blijven zelfs het MKB-plus en grote multinationals het bedrijf trouw en komen veel nieuwe klanten binnen uit mond-tot-mondreclame. Het onderhouden van zulke hechte klantrelaties is in een digitaal tijdperk zeker niet vanzelfsprekend. Ook bij Eurosped komt het gros van de opdrachten inmiddels digitaal binnen. Dit heeft ook zijn voordelen, stelt de CEO.
Zo biedt het bedrijf met haar onlangs gelanceerde EASYSHIPPER-platform nieuwe mogelijkheden aan e-commerce retailers, productiebedrijven en logistieke bedrijven op het gebied van pakketdistributie en expresse zendingen. Door het gebruik van plug-ins kunnen webwinkels en andere bedrijven hun orders automatisch boeken en volgen. “Hierbij kunnen opdrachtgevers nog steeds terugvallen op hun deskundige contactpersoon, die daadwerkelijk de telefoon opneemt en hen met raad en daad te woord staat.” Deze combinatie van moderne tools en een persoonlijke klantrelatie maakt Eurosped uniek.
Brexit
Natuurlijk staat of valt het succes van een transportbedrijf met de kwaliteit en betrouwbaarheid die het kan garanderen. Eurosped is daarom al sinds 1995 ISO-gecertificeerd en onderscheidt zich door flexibel in te spelen op de laatste ontwikkelingen. “Daar waar veel andere partijen door de Brexit bijvoorbeeld nog steeds moeite hebben om zendingen van en naar Engeland te transporteren, verloopt dit bij ons al sinds 1 januari vrijwel probleemloos. Van klanten horen wij dat dit soepeler verloopt dan ze ooit hadden verwacht. Een mooier compliment kunnen we niet krijgen, want intern is hier voorafgaand aan de Brexit veel tijd en aandacht aan besteed.”
Work together, win together!
Het is een goed voorbeeld van de inspanningen die het bedrijf levert om haar klanten te laten winnen. Jan Rødel: “Als hoofdsponsor van een eredivisie vrouwenvolleybalteam streven wij naar een eerlijke en sportieve manier van zakendoen, waarbij we voor alle betrokkenen het maximale resultaat willen behalen. Niet voor niets is onze slogan ‘Work together, win together!’ Onze mensen doen hun werk met passie en beleving en zijn altijd transparant naar klanten. De resultaten komen dan als vanzelf.”