Oprichters Rob Altink (34) en Pim ter Marsch (31) willen het bedrijf met de naamswijziging en nieuwe website nog meer profileren als betrouwbare partner op het gebied van datagedreven ondernemen. In de wereld van data waarin technologische ontwikkelingen snel gaan, zal juist de persoonlijke relatie en focus op de business volgens hen de sleutel zijn tot succes.
Altink & Marsch houdt zich bezig met dashboarding, data-analyse en advisering. De missie die het daarbij nastreeft luidt: “bedrijven slimmer maken met data voor meer grip en resultaat!” Kenmerkend voor de aanpak van het bedrijf zijn de focus op de business (en pas daarna op de techniek) en de vertaalslag van inzicht naar actie en resultaat. Altink & Marsch stopt niet bij het maken van een dashboard of analyse, maar helpt om inzichten daadwerkelijk door te vertalen naar verbeteracties en betere resultaten. Daarin onderscheidt het zich van andere partijen die actief zijn in het vakgebied Business Intelligence (BI), waarbij het dashboard zelf vaak een doel op zich is geworden, in plaats van een middel om tot verbetering te komen.
KPI-dashboarding en data-vraagstukken kunnen betrekking hebben op vele vakgebieden, zoals sales, finance, voorraadmanagement en productie. Altink & Marsch focust zich daarbij op profit-organisaties en richt zich voornamelijk op de segmenten handel, productie en service/onderhoud.
De afgelopen tijd is een nieuw standaard Finance dashboard ontwikkeld in Microsoft Power BI, welke als demo beschikbaar is. Deze bevat onder andere een winst- en verliesrekening (inclusief details), cashflowoverzicht, specificaties van debiteuren en crediteuren en een mogelijkheid om scenario’s uit te werken voor de toekomst. Daarmee helpt Altink & Marsch bedrijven om meer grip te krijgen op hun cijfers, zodat ze sneller kunnen bijsturen om zo betere resultaten te bereiken.