Altijd al advies willen krijgen van Grolsch Meesterbrouwer Marc Janssen? Het kan nu via een nieuw, interactief display. Op een leuke en verrassende manier neemt Meesterbrouwer Marc je mee in het veelzijdige assortiment van Grolsch.
Het display is een nabootsing van een horecabar en Grolsch Meesterbrouwer Marc Janssen vertolkt de rol van barman. Winkelbezoekers kunnen hier de barcode van Grolsch bieren scannen en krijgen vervolgens uitleg over dit bier. Door het advies ontdekken klanten niet alleen het diverse aanbod van Grolsch bieren, maar leren ze ook meer over de smaak van het bier. “Zo nemen we de consument op een leuke en verrassende manier mee in ons veelzijdige assortiment. Hopelijk maakt het de keuze op de winkelvloer een beetje makkelijker!” vertelt Iris Weelink, Brand Activation Manager bij Grolsch.
De vuurdoop van het display heeft inmiddels plaatsgevonden en de reacties waren enthousiast: “We zijn altijd op zoek naar vernieuwende samenwerkingen die klanten inspireren. Dit display van Grolsch is uniek en vernieuwend en helpt ons bij ons doel om iedere week weer klanten te inspireren”, AH Driessen – Arnhem Schuytgraaf.
Winkelbeleving is steeds belangrijker
Winkelbeleving is in de hedendaagse retailwereld enorm belangrijk, ook Grolsch is zich hiervan bewust. Begin dit jaar creëerde de Twentse brouwer daarom – samen met Jumbo Leussink – een uniek bierbelevingsconcept. In het bierschap van de Jumbo in Goor staan het brouwproces en duurzaamheid centraal. Uit eigen onderzoek weet Grolsch dat shoppers gebaat zijn bij informatie en inspiratie als het gaat om hun bierkeuze. Deze inzichten hebben geleid tot de ontwikkeling van het interactieve display, waarin deze factoren samenkomen.
Duurzaam karakter
Het display is ontwikkeld in samenwerking met GSI Group en Artica (ontwerp) en is zo gemaakt dat het drie jaar meegaat. “Bij de ontwikkeling van dit display vonden we het belangrijk dat het display een duurzaam karakter heeft. Doordat de displays meerdere jaren meegaan, kunnen we ze telkens opnieuw gebruiken en inzetten door het hele land. Zo kan heel Nederland kennis maken met dit bijzondere display’, besluit Weelink.
Nieuwsgierig? Bekijk dan hier het filmpje!