Kennisplatform voor Oost Nederland

Happymaker: Oprechte aandacht voor klant en medewerker

Geplaatst op 6 november 2023
Happymaker: Oprechte aandacht voor klant en medewerker

Aandacht voor je medewerkers en je vaste klanten. Denk aan een kaartje, een presentje, een gelukwens. De ontvanger waardeert het enorm. Het klinkt vanzelfsprekend, maar door tijdgebrek schiet het er toch vaak bij in. Met ‘Happymaker’, de nieuwe giftshop voor bedrijven, kan je dat voorkomen. Werkgevers geven online de opdracht, Happymaker zorgt dat er de volgende dag een heel persoonlijk presentje bij de medewerker of klant in de bus ligt, in de huisstijl van het bedrijf. “Mensen worden er echt blij van.”

Waar we Happymaker allemaal voor kunnen inzetten? Vraag het initiatiefnemers Jan-Willem Roelofs en Erwin Bomans en een haast oneindige opsomming van gelegenheden is het antwoord. Uiteraard hoort er een leuk presentje bij voor de hand liggende gebeurtenissen als een verjaardag, jubileum of gezinsuitbreiding. Maar wat te denken van een medewerker die een moeilijke klus tot een goed einde heeft gebracht, die een been gebroken heeft of een verdrietige tijd doormaakt? En dan hebben we het nog niet gehad over klanten. Trouwe klanten die wel eens aandacht verdienen of klanten die ergens ontevreden over zijn.

“Bedrijven investeren veel in het vinden van goed personeel, zeker in deze tijd”, weet Erwin Bomans. “Maar ook in het werven van klanten. Hebben ze die eenmaal binnen, dan bestaat het risico dat ze het laten versloffen. Maar een medewerker of een klant wil graag gezien en gehoord worden. Oprechte aandacht, iets persoonlijks, daar fleurt iemand van op. En zo betrek je mensen bij je organisatie. Worden ze je ambassadeur. Happymaker verzorgt dat voor de werkgever.”

Tool

Bomans is directeur van creatief servicebureau leucq! in Goor. Jan-Willem Roelofs is dat van MailStreet in Deventer. MailStreet is businesspartner voor omnichannel communicatie en fulfilment. Samen ontwikkelden zij Happymaker. Roelofs. “Een tool om klanten en medewerkers meer bij je bedrijf en organisatie te betrekken, persoonlijke aandacht te geven. Zodat je hen aan je bedrijf bindt.”

Grotere bedrijven

Bomans bedacht het concept, Roelofs verzorgde het digitale portaal, met voor ieder deelnemend bedrijf een eigen omgeving, desgewenst vormgegeven in eigen kleuren en huisstijl. Ieder bedrijf bepaalt zelf welke kado’s, kaartjes of presentjes er gegeven worden. Bij voorkeur op brievenbusformaat, zodat het op ieder moment bij de klant of medewerker kan worden bezorgd.
Roelofs: “Een kaart met een persoonlijke boodschap, de werkgever maakt de tekst, bij ons wordt de kaart handgeschreven. Daarbij dan iets leuks, denk aan een lekker stuk chocola, een bon voor een diner of een bloemetje. Happymaker is vooral voor grotere organisaties. Kijk, een werkgever met drie medewerkers, die kent zijn mensen goed en regelt dat soort dingen gewoon netjes zelf. Maar wij werken vooral in opdracht van grote werkgevers, bijvoorbeeld thuiszorgorganisatie TSN. Zij hebben heel veel medewerkers die bij cliënten thuis werken en zelden of nooit op kantoor zijn. Voor dergelijke grote bedrijven en organisaties is Happymaker een enorme uitkomst.”

Blije berichtjes

En de ontvangers van de presentjes zijn aangenaam verrast, zo blijkt uit reacties van klanten en medewerkers die bij Happymaker zijn binnengekomen. Oprecht blije berichtjes en kaartjes van mensen die niet op zo’n verrassing hadden gerekend.

Bomans: “Even die echte aandacht, dat wordt enorm gewaardeerd. Het bedrijf neemt het initiatief, wij verzorgen de praktische uitvoering. Samen zijn we met recht de bezorgers van de glimlach.”

www.happymaker.nl

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@kijkopoostnederland.nl. of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: