Dat is de kracht van een animatievideo. Technische processen visualiseren en inzichtelijk maken voor iedereen. Dat geldt ook voor elk ander gecompliceerd project. Helemaal als er meerdere factoren een rol spelen.
Aan het woord is Mark van de Pol, eigenaar van MRK Film. Onlangs maakten ze voor ATAG een verhelderend, frisse animatievideo over de werking en de voordelen van de warmtepomp. Eerst, vertelt Mark, zijn we om de tafel gegaan. Wat zijn de hoofdlijnen? Hoe pel je de techniek van een warmtepomp af naar de basis? Daarna pas beginnen we met tekenen en bouwen we de essentie, heel gedoseerd, stap voor stap weer uit. We? Ha, ha lacht Mark, dat doe ik niet zelf. ‘We’ zijn Matthijs en Pim. Twee experts met veel talent en jarenlange ervaring: 2D, 3D, graphics of film gecombineerd met graphics. Ze draaien hun hand nergens voor om.
MRK Film werkt onder meer voor klanten als Kärcher, DHL, Miele en het schoenenmerk VIA VAI. De films worden gebruikt op social media en websites. Video is een prikkelende, snelle manier om klanten en prospects te informeren over je dienst of product. Een goed opgebouwde film communiceert tegelijkertijd de USP’s en werkt dus op meerdere fronten.
Binnenkort naar de beurs?
Op (internationale) beurzen doet een korte, pakkende animatievideo het altijd goed. Bijkomend voordeel is dat een animatiefilm niet duur hoeft te zijn. Al vanaf € 1.000, – heb je een kraakheldere basisfilm. Vergeleken met een ‘gewone’ bedrijfsfilm, hoef je niet ‘op locatie’ en heb je geen licht, geluid en/of acteurs nodig. Kortom het kan niet alleen goedkoop, maar ook snel. Soms zelfs binnen enkele dagen. Nog vragen, meer weten? Bel Mark van de Pol op 038 – 303 16 66. De video over de warmtepomp bekijk je op www.mrkfilm.nl.