Op 15 juni organiseert Kornelis Wetsema van Catapult uit Hellendoorn samen met zijn middelbare school maatje Rudie Jansman voor de tweede maal Het Grootste Kennisfestival van Nederland. Net als vorig jaar in het Havenkwartier in Deventer. En hoewel de eerste editie met recht een succes was –uitverkocht- is de belangstelling dit jaar nog groter aldus een trotse Wetsema. ‘Maar er zijn nog kaarten hoor’ zegt hij lachend.
Alles zo laten
En ook dit jaar draait weer de hele dag op het festival om innovatie. Toch was ‘verander maar niks’ het advies uit de enquête onder de 1500 bezoekers van de uitverkochte eerste editie. Opzet, sfeer, inhoud…het viel goed in de smaak.
Inhoud van een congres, sfeer van een muziekfestival
Een groot evenement met maar liefst 50 sprekers, meer dan 10 artiesten op 5 verschillende podia. Dat was wat de organisatoren voor ogen hadden. Een dag met de inhoud van een groot congres, maar de sfeer van een muziekfestival. Met een heus blokkenschema. Zodat iedere bezoeker z’n eigen programma kan samenstellen. Een bekende spreker op het grote podium of een creatieve kleine sessie op een pontje. ‘In een leuke omgeving leer je nou eenmaal veel makkelijker’.
Tientallen sprekers en sessies
Samen op zoek naar nieuwe en werkende vormen van innoveren, organiseren, besturen, samenwerken en ondernemen. Daar draait het om. Het programma is al voor een groot deel bekend. Samen met VakmediaNet uit Deventer, Managementboek en de Provincie Overijssel is er hard gewerkt aan een mooie line up. En er worden nog steeds nieuwe namen toegevoegd. In ieder geval zullen Yuri van Geest, Jos de Blok, Patrick van der Pijl, Shirine Moerkerken, Wouter Hart, Pip Blom, Wim de Ridder, Anke Siegers, Arend Ardon, Thom Verheggen, Georgette Kempink, Inge van Calkar, Thomas Blekman, Dave Blank, Michiel Knoppert, Jan Jonker, Bas Kodden, Marinka Lipsius, Rutger Bregman, Engbert Breuker, Judith Manshanden, Hans van der Loo, Patrick Davidson en Rini van Sollingen het podium beklimmen. Maar er is ook ruimte voor interactie, cases, kunst, theater en voor het bekijken van daadwerkelijke innovaties.
Vernieuwende opzet met muziek en theater
De festivalsfeer ontstaat natuurlijk door de opzet op de locatie. Met tenten, tentjes, foodtrucks, dialoogwagens en de echte festivalaankleding. Maar ook door verrassende optredens. Door theatermakers. En muzikanten. Zo was Pip Blom al snel geboekt. Net 20 jaar. Maar de minuut bij DWDD al achter de rug en haar shows op Eurosonic-Noorderslag waren een groot succes. Ze brak door via Spotify. In een dik half jaar was ze daar ongeveer 300.000 keer beluisterd
Niet alleen luisteren
Kennisdelen over innovatie op een innovatieve manier. Daar staat Het Grootste Kennisfestival van Nederland voor. Inspiratie komt via topsprekers op de hoofdpodia. Maar ook discussie, interactie en zelf meedoen. Het terrein wordt er zelfs speciaal op ingericht.
Kaarten via de website
Kaarten kosten € 195,-. Ze zijn te koop via de website. Voor groepen geldt een korting. Op de site staat alle informatie. Ook is het dit jaar mogelijk er een tweedaagse van te maken.