Moderne telecommunicatie. Steeds meer ondernemingen kiezen voor deze vorm. Het biedt vele voordelen ten opzichte van de bekende, maar ouderwetse telefoonlijn. Speakup is specialist en kan Kijk op oost nederland zeker vertellen wat die voordelen nu precies zijn. Wij zijn anno 2016 gewoon realistisch genoeg om te begrijpen dat je niet altijd beschikbaar kunt of wilt zijn, dat ‘nu even niet’-moment. Wij hebben een schat aan ervaring met het bedenken van de ‘ultieme telecommunicatie-oplossingen’ en samen met onze partners kijken wij wat de individuele wensen en behoeften zijn zodat wij iedereen binnen een bedrijf op de juiste gewenste manier bereikbaar kunnen laten zijn.
Giuseppe Levatino, commercieel manager van Speakup, gaat verder in op de voordelen van telecommunicatie in de cloud. Specifieker gesteld: wat zijn de voordelen voor ondernemers? Werkt Speakup op een andere manier met hen samen in vergelijking met de grote jongens? ‘Nee! Dat is juist het prettige van onze dienstverlening’, antwoordt Giuseppe resoluut. ‘Van een bedrijf bestaande uit één persoon tot aan de multinational. Wel heb je altijd meerdere nummers nodig om telefoonnummers aan elkaar te koppelen en data te meten. Bij twee of drie nummers is de intelligentie al toepasbaar.’
Wat Speakup volgens Giuseppe zo bijzonder maakt, is het feit dat de specialist samen met haar partners naast de klant staat. Er wordt steeds weer meegedacht met de eindgebruiker. Ook over de toekomst. De bedoeling is dat je als onderneming groeit in de toekomst. De vraag is vaak hoe je dat schaalbaar maakt. En daar komt de kennis en service van Speakup om de hoek kijken zodat je telecommunicatie met je meewerkt. Ook het aanbieden van veelal maatwerk als standaard – zonder dat de klant extra voor hoeft te betalen – zien wij als een welkome toevoeging aan onze dienstverlening.
De intelligentie en de oplossingen die achter de geboden telecommunicatie zitten, zijn minstens zo belangrijk en interessant. En het wordt alleen maar interessanter wanneer je kunt schalen en meten.
Meetbaarheid van data
Een fiks voordeel van moderne telecommunicatie is de meetbaarheid van alle data die worden opgeslagen. ‘Ik geef je een voorbeeld: stel, je werkt met een verkoopteam. Dan is het ontzettend handig om onder meer meetbaar te hebben hoe lang de gesprekken van het verkoopteam gemiddeld duren en waarom. Op die manier leer je van je eigen medewerkers wat het meest effectief is als het gaat om commercieel of servicegericht klantcontact’, vertelt Giuseppe verder.
Bereikbaarheid versus Beschikbaarheid
‘Je kunt de huidige shift binnen de telecommunicatie vergelijken met vroeger, toen er nog geen e-mail was of zelfs geen internet. Je zag dat men er toen ook langzaam aan moest wennen. Nu we in 2016 eigenlijk altijd en overal bereikbaar zijn, is het zaak om na te gaan denken over je beschikbaarheid en telecommunicatie niet langer als nutsvoorziening te zien. Dat zien we nu langzaam gebeuren. Wij vinden het erg belangrijk om bereikbaarheid af te zetten tegen beschikbaarheid. De gehele markt zit nog steeds op die bereikbaarheid, bereikbaarheid en meer bereikbaarheid. Je moet altijd maar bereikbaar zijn, 24 uur per dag en zeven dagen per week. Wij zijn gewoon realistisch genoeg om te begrijpen dat je niet altijd beschikbaar kunt of wilt zijn, dat ‘nu even niet’-moment. Natuurlijk zijn onze klanten ook 24/7 te bereiken maar juist de factor beschikbaarheid is waarin onze telecommunicatie je ondersteunt. Daar hebben we als Speakup namelijk onze mening over’, zegt Giuseppe. ‘Je hebt nu eenmaal momenten dat je even niet te bereiken bent. Dat kan zijn wanneer je in een auto zit of wanneer je deelneemt aan een vergadering. Maar, in onze 24-uurs economie kan het ook in de privésfeer liggen. Je bent met vakantie, je loopt op een golfbaan of hebt een middagje met je kinderen… Juist voor die momenten biedt onze telecommunicatie ook meerwaarde. Jouw onderneming moet bereikbaar blijven, dus ook al kan jij de telefoon niet opnemen, dan zorgt ons systeem er automatisch voor dat je collega wel kan opnemen. Soms bellen er mensen – je baas, een potentiele opdrachtgever of klant of je partner – die je hoe dan ook altijd te woord wilt staan. Ook al lig je op dat moment aan dat zwembad in Zuid-Frankrijk of sla je een balletje met een zakenrelatie, geen probleem, ook deze uitzonderingen worden ingericht en deze telefoontjes worden daarom wél naar jou doorgeschakeld.’
Kortom
Speakup telecommunicatie is individueel toe te passen en op ieder gewenst moment aan te passen ten behoeve van iedere gebruiker én de klant binnen en buiten je bedrijf. ‘Onze gebruikers moeten wennen aan deze nieuwe mogelijkheden maar ze willen eigenlijk niet meer terug zodra zij het gemak hebben ervaren. Dat haakt perfect aan op wat wij bieden, bereikbaar zijn zoals jij wilt. Dat is precies wat Speakup doet’, aldus Giuseppe.